Pere Alzina va venir a Eivissa el passat 24 de Febrer. Amb ell vàrem tenir l'oportunitat de reflexionar sobre les competències que ha de tenir un mestre per tal de ser copetent en el seu treball.
En primer lloc, un docent competent és aquell que "Planteja que els infants aprenguin a pensar", és a dir, que no només ha de saber-se a nivell teòric totes les teories possibles sinó que ha de ser més humanista i proper a les persones que té prop. Per altra banda, ha de tenir serenitat per tal de ser conscient i revisar el que fa, l'analitzi i indentifiqui allò que pot millorar.
També cal tenir present que allò que hem de considerar un dels aspectes més importants és que els infants aprenguin cada dia un poc més. Com diu en Pere Alzina "No ens hem de deixar endur pel sudoku d'objectius i continguts" hem d'anar més enllà i ajudar-los en el seu camí d'aprenentatge. Com diu Descartes:
"El poc que he aprés no té valor, comparat amb el que ignoro i no desespero per aprendre"
Llegint les paraules del filòsof em plantejo on va l'educació actual, va en aquest sentit? o només intenta acabar els llibres de text desesperadament?
Un altre aspecte que em sembla rellevant comentar és què és treballar per competències. Molts de docents parlen d'això però no tots són conscients d'allò que implica. Treballar per competències vol dir acceptar que el coneixement és contextual ja que ens situal en contextos reals, és funcional ja que serveix per resoldre algun problema i plantejar-se dubtes, és complex i és intencional. Les fitxes i els llibres de text ajuden a treballar d'aquesta manera? Obviament no, i és el que gairebé fa la majoria per la gran comoditat que du implícita.
Per acabar, només vull dir que els mestres hem de creure en la nostra professió. Educar és, com diu Pere Alzina, un acte d'esperança del qual no es veuen resultats inmediats necessitem un projecte de futur. Per tant, hem de creure en allò que fem i cultivar-nos per ser mestres competents.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario