El passat 28 d'Abril vàrem tenir l'oportunitat d'assitir a la darrera de les conferències promogudes per l'APREP. Aquesta va estar a càrrec d'Enrique Roca que va parlar de l'avaluació de les competències bàsiques.
L'avaluació és un dels aspectes més complicats dins el treball que ha de fer un docent ja que ha d'avaluar a cadascun dels infants que hi ha a l'aula en relació als aspectes relacionats del currículum. Es pot caure en l'errada de visualitzar les dades obtingudes de manera aïllada a tot el context educatiu. Avaluar ha de servir per millorar no per treure conclusions poc productives. Ha de servir per entendre què és allò que estem fent bé o malament, per ajudar als infants a millorar en allò que necessiten i en definitiva, per aconseguir un procés d'ensenyament-aprenentatge de qualitat.
Per altra banda, n'Enrique Roca va parlar de l'informe de Pisa. Va esmentar moltes dades referents a l'educació a nivell europeu. Em va semblar que els països que participen no han arribat a un consens ja que tot i que passen els mateixos exàmens a tot l'alumnat, pot ser que aquí a Espanya i a Finlàndia no hi hagi el mateix programa educatiu. Amb això el que vull dir és que pot ser ells tenen al seu programa ensenyar als onze anys fer una cosa i nosaltres l'ensenyem als tretze. Per tant, si les enquestes es passen als infants de dotze anys, els de Finlàndia podran repondre correctament però els d'Espanya no, ja que encara no els han ensenyat. Per tant, penso que pot ser productiu a nivell europeu saber com funciona l'educació però tenint en compte la diversitat de programes educatius.
En definitiva, només comentar que avaluar és un procés al qual tots els docents s'haurien d'avessar a fer diàriament tant a nivell personal com a nivell d'aula tenint present que no només són important les dades obtingudes, sinó el context i les característiques de les persones avaluades.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario